KONDICIJSKI TRENING

Se ukvarjate s športom rekreativno, tekmovalno ali ste pravi profesonalec, trenirate ker  se želite izboljšati, nadgraditi ali samo dvigniti vaše splošno fizično in psihofizično kondicijo. Žal vse preveliko ljudi izboljšuje veščino same športne panonge, pozablja ali pa premalo pozornosti pa posveča kvalitetni kondicijski pripravi.

Kondicijska priprava mora biti pripravljena glede na tipe obremenitve v športni panogi. Naprevilno zastavljen kondicijski trening, je lahko tako za rekreativca kakor tekmovalnega športnika obremenilen in usoden za njegov napredek. Zato pazljivo izbirajte kondicijskega trenerja.

KONDICIJSKI TRENING MLADIH ŠPORTNIKOV
Uspešen športnik mora biti v prvi vrsti zdrav športnik.  Začetek športne poti mladega športnika, je čas ko je potrebno zagotoviti tudi ustrezen pristop do kondicijske vadbe. Podatek, da 70 odstotkov športnih poškodb izvira iz slabe kondicijske priprave je velik razlog, da se mora športnik že zgodaj zavedati pomembnosti dobre kondicijske priprave. Športniki  so med samim izvajanjem posameznega športa izpostavljeni različnim obremenitvam. Cilj kondicijske priprave pa je, da je mlad športnik pripravljen na vse te obremenitve, da se njegovo telo pozitivno odzove na napor in se po aktivnosti primerno regenerira. Še posebej pri delu z otroci moramo biti pozorni, da so treningi ustrezno načrtovani in predvsem drugačni, kot so treningi starejših.

Razvoj vrhunskega športnika je dolgotrajen proces, ki ga lahko razdelimo v različne faze glede na starost. Za večino športov lahko velja model razvoja v sledečih fazah:

1. Faza igre in učenja (raznovrstne športne dejavnosti v obdobju 6 do 10 let)
2. Faza bazične športne vadbe ali „učenje za treniranje” (11 do 14 let)
3. Faza razvoja in športne vadbe za tekmovanje (15 do 19 let)
4. Faza vadbe za zmago

Model je povzet po: Branko Škof, Šport po meri otrok in mladostnikov.

KONDICIJSKI TRENING VRHUNSKIH ŠPORTNIKOV
Kondicijski trening vrhunskega športnika predstavlja približno tretjino vseh treningov. Dobra pripravljenost prinaša varnost, zato je ob moči, vzdržljivosti in hitrosti na strani kondicijskega trenerja tudi skrb za zdravje. Boljša kot je priprava, manjše je tveganje za poškodbe.

Za treninge prevzemam v praksi podprto teorijo treninga povzeto bo G. Cook, po principu “THE PERFORMANCE PYRAMID”, kjer vsaka izmed športnikovih sposobnosti zahteva ravno pravo mero pozornosti in obravnave.  Piramida pripisuje funkcionalnosti in storilnosti zelo pomemben delež  na poti do uspeha. Lahko bi rekli da predstavljata temelj. Tako kot pri gradnji hiš, je tudi pri razvoju športnika pomembno, kakšni bodo njegovi temelji. Če bodo temelji trdni, bo takšen tudi njegov uspeh. Naloga kondicijskega trenerja je, da kvalitetno pripravi športnikove “temelje”, ter da imajo temelji širino, na kateri se bodo gradili treningi in razvoj tehnično – taktičnih elementov.

Funkcionalni razvoj, kot temelj v kondicijski pripravi zajema ustrezno obliko gibanja, stabilizacijo, gibljivost, ravnotežje. Storilnost pokriva razvoj moči, hitrosti, eksplozivnosti, agilnosti, vzdržljivosti. Naslednjo pomembno stopničko na piramidi zavzema regeneracija športnika z hidracijo, počitkom in vnosom potrebnih hranil. Sledita pa psihološka priprava športnika, ter tehnika posameznega športa.

Zavedam se, da je kondicijski trener v prvi vrsti tudi vodja. Pogosto trenerji spregledajo to dejstvo. Strokovnost trenerja je izredno pomembna, vendar še zdaleč ni vse. Lastnost »biti dober vodja« je  pomembna odlika kondicijskega trenerja.

Vir: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3658407/
G. Cook :Funkcional Movement Systems
B. Ško: Šport po meri otrok in mladostnikov.

 

Redne konzultacije s športniki

Dober kondicijski trener ima vrednote. Svoje športnike spoštuje in jim prisluhne. 

Dober kondicijski trener se konstantno izobražuje

Izobraževanje, pridobivanje znanj in osebna rast so bistvo človeka. Kondicijski trener ni izjema. Ohranjati ravnotežje vseh elementov, je edina možnost  dolgoročne stabilnosti ustvarjenega.

Vadba s ciljem

Pridobitev mišične mase in funkcionalnosti telesa
Specifična vadba za oblikovanje celotnega telesa

Kontaktirajte me!

Ste klub ali pa posameznik in potrebujete kondicijskega trenerja? Vse kar morate narediti je, da izpolnite in pošljite kontakni obrazec tukaj spoda.